Hard werken en SFEER proeven

Een aantal enthousiaste leerlingen mocht assisteren bij het NK Blindproeven, ook bekend onder de naam CONCOURS LE VIN EN DIRECT in Soesterberg. Het daadwerkelijke proeven van de wijnen is overgelaten aan de 25 teams die om de hoogste eer, de Nijhuis wisseltrofee én uitzending naar het WK Blindproeven in Frankrijk mochten strijden.

Deze unieke competitie mag rekenen op brede belangstelling van wijnproevers uit de horeca, handel en particuliere sector. Vinologen, sommeliers, detaillisten en leden van wijnclubs vormen de kern van de competitie en komen sinds 2018 elk jaar samen om hun proefkunde te testen en Nederland te mogen vertegenwoordigen op de internationale wedstrijd.

Nederland telt diverse proefwedstrijden voor professionele en particuliere wijnconnaisseurs, waarbij het NK Blindproeven zich onderscheidt door de jarenlange ervaring van de volstrekt onafhankelijke organisatie en het internationale karakter van deze wedstrijd voor teams op het hoogste kwaliteitsniveau.

Een mooie ervaring voor onze leerlingen die voor deze unieke ervaring de laatste dag van hun zomervakantie over hadden. TOP!